Dag 2 Victoria

2 juli 2018 - Victoria, Canada

Vandaag was de dag van de Whale Watching excursie! We hoefden er pas om half 10 te zijn dus we hadden ruim de tijd in de ochtend. Uitgebreid ontbijtje gehad in het hotel (zelf je eigen wafels maken :O),  daarna goed warm aangekleed (advies voor excursie) een paar geocaches gedaan en ons toen gemeld bij Spring Tide Whale Watching.

20180702_121807

Eenmaal op de boot en onderweg werd ons wel duidelijk waarom we ons warm moesten aankleden.. brrrr koude wind echt

niet normaal! gelukkig konden we daar vesten en broeken lenen, dit hielp iets maar nog steeds heel koud. Ook heftig ritje met golven enz gelukkig nog niemand zeeziek.

Toen zagen we bootjes stil liggen (een teken dat er iets te zien valt) en JAAAA onze eerste walvis, een bultrug, zoooo gaaf!  Natuurlijk veel foto's gemaakt en gefilmd ;-) na een tijdje was het weer tijd om terug te gaan, helaas was Nancy ondertussen wel wat misselijk geworden :S maar goed dit was even verdwenen toen we op de terug weg weer bootjes stil zagen liggen. en nu jawel 2 bultruggen!! Wat een geluk :D Blij dat we dit hebben meegemaakt!

Jan heeft tijdens het dutje van Nancy de kaart er nog s bij gepakt en een plannetje uitgestippeld om dr 's avonds nog op uit te gaan... de langste totem paal van de wereld die staat dus hier! Wat leuk om dan onderweg naar die paal nog verrast te worden door een 2-tal jonge white tail deers :-)  Dat ze op een paar meter vandaan met hun avondmaal bezig waren maakte het makkelijk om een paar mooie foto's te maken ;-)

en weer wat foto's in het album geplaatst

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl