Dag 3 Victoria - Whistler

3 juli 2018 - Victoria, Canada

Laatste dagje Victoria! Omdat we pas later in de middag de ferrie naar 't vaste land hebben kunnen we onze ochtend/middag nog in Victoria besteden. We besluiten om (weer) naar Beacon Hill Park te gaan. Gisteren waren we hier voor de totempaal, nu om de rest van het park te bekijken. Het is een heel mooi park met veel groen, rotsen, waterpartijen en bloemetjes. In het park liepen een paar mooie kleurrijke pauwen rond en zo zagen we er ook een die niets moest hebben van een nieuwsgierige eekhoorn.

Schildpadjes op rollende boom Ook stikte het van de reigers, dat krijg je als het broedseizoen is ;-) Ook zagen we een boomstam in het water drijven met wat zonnende schildpadden, die zagen we niet aankomen :O (schildpadden in Canada..?!?!)

Toen was het tijd om de auto te pakken en richtig Nanaimo te rijden voor de boot..... en toen was er file... een file is stress.. vooral met een gereserveerd plekje op de boot. Maar goed, al met al, stipt op tijd!! Hoppaa de boot op en een tochtje van 2,5 uur later zijn we weer op vaste land aangekomen. Vanuit Horshoe Bay rijden we richting Whistler.

Hier aangekomen bij onze B&B meteen een huiselijk gevoel.. de schoenen moeten uit. Beetje gesettled en wel.. willen we ons opfrissen enz doet de kraan het niet, we hebben geen water :S Niemand van het personeel aanwezig alleen wat vriendelijke en behulpzame gasten... Want wat blijkt.. de knop van de kraan moet je omhoog trekken en draaien, okeee weer wat geleerd! We hebben wel aardig wat ruimte ingeleverd op de kamer, van een ruime kamer met 2 tweepersoonsbedden naar 1 hokje van 12 m2 met een klein tweepersoonsbedje, maar goed lekker knusjes :)

Tijd om naar bed te gaan!