Dag 15 Vancouver

15 juli 2018 - Vancouver, Canada

Vandaag hebben we een fietske gehuurd en meteen naar Stanley Park gereden.. Eerst hebben we een rondje buitenom gedaan met mooie uitzichten op het water, strandjes, boten en bruggen.

Eindelijk weer een zeearend gespot.. Nancy zag hem vliegen maar was al snel uit 't zicht verdwenen, helaas weer geen foto.. Even later begonnen een aantal vogels druk te doen dus Nancy zei ooh even kijken of die zeearend hier nu niet is.. En jaaa daar was ie... Alleen weer te snel foetsie.. Grrrr verdorie...

Zeearend

Dan maar weer verder fietsen.. En toen net het bochtje om zat ie in de boom en zover we konden zien volgde als snel een jonge zeearend en die kwam er in de buurt zitten. :D Een heel stuk verder was Nancy's "zeearend alarm" aan het loeien ja hoor haar 'haviksogen' zagen een arend door de bosjes heen op een steen aan de zee zitten... Dus eerst Jan met de camera dichterbij wandelen (terwijl Nancy bij de fietsen bleef) en daarna nog even gewisseld. Wat gaaf om te zien dat een arend zijn eten aan 't oppeuzelen is.. Wat er op 't menu stond...? Een gigantische krab!! Het zag er iig naar uit dat 't smaakte, wel even het harde pantser verwijderen ;-)

Bikers skyline vancouver

Daarna zijn we nog even door Stanley Park zelf gefietst.. naar Beaver Lake en Rose Garden. Vooral Beaver Lake was mooi.. Helemaal vol waterlelies! Ook zijn we tot halverwege de Lions Gate Bridge gefietst,  best een flinke beklimming maar wel een mooi uitzicht.
De rit weer vervolgt en zijn we via de Burrard Bridge naar Granville Island gefietst, klein centrum met wat winkeltjes en restaurantjes. Hier wat souvenirshops afgestruind.. Maja toch lastig om iets leuks en betaalbaars te vinden. Gelukkig toch geslaagd! Hoppaa de fiets weer op en nu langs het water af terug naar centrum van Vancouver. Via het BC Place Stadium toch nog even door Chinatown gefietst en naar Gastown gegaan. Hier staat de oudste stoomklok van de wereld. In Gastown toch nog een hoop winkels in en uit want Nancy wilde perse nog een eigen souvenir (trui, shirt, vest, sokken o.i.d.) zonder succes en inmiddels erg hongerig.. :-\ Eerst even een hapje gegeten ( Jan voor de 8e keer yam fries) en daarna nog een paar winkels en toen was Nancy dan ook eindelijk (Jan: zucht) geslaagd... een muts en wanten it is!!! Jan vind ze ook cool! ;-)

Vandaag hebben we nog genoeg shine gezien van Vancouver! Dat moet ook wel met 27,3 km afleggen op de fiets en 7 km te voet. Hele dag onderweg is goed te doen op deze manier.. Op de fiets is echt een aanrader :-)

Onze dag zit er weer op hier in Vancouver. Morgenochtend eerst fietsen terugbrengen, dan de koffers de auto in en op naar het vliegveld. Hopelijk gaat 't inleveren en afhandelen van de schade een beetje vlotjes   en dan wordt 't een lange dag vol met reizen.

1. Winy:
    17 juli 2018
    Helemaal super jullie reis en verslagen. Leuk om te zien/lezen!
    En nou zo lang mogelijk vasthouden dat gevoel! Xx
  2. Nancy:
    17 juli 2018