Dag 1 Schiphol - Victoria (CANADAAA!)

1 juli 2018 - Victoria, Canada

Tassen gepakt en klaar voor vertrek :P

De eerste dag beginnen we rustig aan, tassen gepakt :P, shuttle bus naar schiphol en wachten tot we mogen boarden. De vlucht verliep rustig, paar films gekeken enz. Altijd grappig als je een vrouwtje gymnastiek oefeningen ziet doen in het gangpad, alle schaamte voorbij :-0

Eindelijk.... CANADAARZIJNWEDAN!! Eerst "even" door de paspoortcontrole (kilometers zigzaggend achter elkaar aan) en dan op zoek naar het autoverhuurbedrijf. Een kleine upgrade... we krijgen een Nissan Murano! Grote luxe auto met veel functie en het is een automaat. De eerste kilometers waren erg spannend, Nancy dacht dat de auto in 'Drive' stond maar dat was niet zo, oops zo de weg op in zijn neutraal? Rijd je 50 km per uur in de 1e versnelling en met 4000 touren oepsie!! Snel de weg af even puzzelen, maar snel opgelost en kunnen we onze weg vervolgen.

Na een ritje van ca. 30 min aangekomen bij Tsawwassen Port... spreek dat maar eens uit :P Hier in de rij moeten staan voor de ferrie overtocht, hier dan ook onze eerste Canadese Dollar uitgegeven aan... jawel... hotdogs!! We waren zo hongerig dat we vergeten zijn een foto te maken :(

Het ritje op de bood was echt relaxed! Mooie omgeving, zonnetje, chillen en uiteraard veel foto's gemaakt. En dan zijn we aangekomen op Vancouver Island, een autoritje van Swartz Bay naar Victoria waar ons hotel is.

Aangekomen in het centrum van Victoria veel drukte, politie, wegafzettingen... blijkt dit te maken te hebben met Canada Day. Een soort koningsdag maar dan alles in het rood ;-) . Eerst even inchecken in het hotel (mooie nette kamer), spullen droppen en dan eens gaan kijken wat er allemaal te doen is. Foodtrucks, kraampjes, muziek, een hoop mensen en veel wind.

Zometeen gaan we nog even terug naar de haven voor een vuurwerkshow, we zijn benieuwd :-). Hiermee sluiten we een lange dag af om er morgen weer tegen aan te kunnen.

ps. Kijk ook eens bij ons fotoalbum :)

1. Kim:
    2 juli 2018
    Heel leuk om jullie op deze manier te volgen :D Geniet ervan en ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's :D
  2. Jetje:
    4 juli 2018
    Leuk om te lezen lieverds! Genieten!! 😘 😘
  3. Your daddy:
    6 juli 2018
    Zeker oeps!!! Altijd eerst de auto verkennen voordat je de weg opgaat.
  4. Nancy:
    11 juli 2018
    @michel.. Ja de auto begon te rollen toen ik hem in de naar mijn weten goede stand stond dus ja en als ik gas gaf ging ie harder.. maja als je een parkeergarage uit rijd dan rijd je nog niet zo hard om te merken wat we daarna hadden.. maar goed gewoon veilig op kunnen lossen.