Dag 8 Jasper

8 juli 2018 - Jasper Nationaal Park, Canada

Vandaag stond het raften gepland. Om kwart voor 12 verzamelen... Nancy had nog even gekeken wat we vooraf konden doen.. het is hier nog niet zo makkelijk om plannen te maken, dr is gewoon te veel moois. Maar Athabasca Falls it is.. het is misschien t zoveelste watervalletje, maar t is en blijft zo indrukwekkend mooi!! Jammer dat het dringen is bij de watervallen... 3 bussen chinezen voor een selfie.. pffff. Jan kon het niet laten ff voor een Chinees te springen die op de foto ging, ze zag er de humor wel van in (dat was wel jammer hahaha).

Raften

Genoeg foto's geknipt en tijd om te te gaan raften! Onderweg naar het verzamelpunt nog een paar herten gespot tussen de autoweg en het spoor, weer wat foto's maken en snel door. Bij het verzamelpunt stapte we in een oude schoolbus die ons naar het vertrekpunt van de boot bracht. We hadden al gezien dat het niet een raft was waar we zelf in actie mochten komen, ergens jammer want is het dan wel ruig genoeg?? Wij zagen ons al peddelen :P maar laten we zeggen dat het gewoon leuk en relaxed was op de Athabasca River!

Na het raften snel wat eten en door naar Maligne Canyon, Medicine Lake en Maligne Lake. Onderweg nog veel moois gezien, zoals het nest van een zeearend met een jong (tip gekregen bij het raften) Het jong hebben gezien, vader en moeder waren helaas van huis. Verderop net te laat voor een moose (eland), maar goed, toch is ons geduld tijdens al de gemaakte km's nog beloond :D een tweede beer met haar 2 cubs langs de kant van de weg en later nog een beer in z'n uppie! Blijft bijzonder mooi!

Ons laatste avondje in Jasper... morgen rijden we over de Icefields Parkway waar we (hopelijk) weer veel wildlife en andere mooie dingen gaan zien :-)

1. Kim:
    10 juli 2018
    Whahaha wij hadden toen ook zo’n last van bussen vol chinezen. Echt een plaag is het....je ziet ze overal.
  2. Nancy:
    11 juli 2018
    haha ja echt op een gegeven moment gewoon heel irritant :P