Dag 9 Jasper - Banff

9 juli 2018 - Icefields Parkway, Canada

Vandaag een langere rit voor de voeg. Ritje van Jasper naar Banff, 318 km. Dat is 1 lange weg met wat tussenstops, dus de tang goed vol gegooid!Weer een hoop moois te zien onderweg en ook een langere break door de Columbia Icefields Glacier Adventure.

Eerste stop is de Sunwapta falls, ook een beauty! Tangle Creek, ook nog onderweg, dat was een kleine beklimming. En met mij.. ergens als stipje op de foto is te zien dat ie er ook best mag zijn! Vlak voor de arriveerde bij de Columbia Icefields zagen we onze Krampus, the bighorn sheep :-)

Athabasca Glacier @ Columbia Icefields

Met de Glacier Adventure gingen we naar de Athabasca Glacier, ritje in een dikke truck over het ijs en zelf nog over de gletjer gelopen, dat was naast dat het mooi was ook erg leuk!

Na de Icefields nog aardig in de file gestaan door wegwerkzaamheden.. Nu weten we waarom iedere tourguide er wel een grap over maakt haha. Next stop, Bow Lake, deze was super mooi turquoise! Een mooie stop om de benen te strekken.

Daarna weer door, benieuwd of we nog wat wildlife zouden zien.. voor wat afwisseling hè ;-) De rit is lang genoeg en t staat er om bekend.. Camera in de aanslag.. komt u maar!

Lake Louise zou de volgende stop worden mits er geen wildlife meer zou volgen... (je voelt um al aankomen ;-P) Plots zien we een vrouwtje wel erg enthousiast wijzen richting de berm.. en JAAAA daar zagen we een hongerige grizzly!!! Druk in de weer bij een bessenstruik, haha zo druk dat ie geen flauw benul leek te hebben van een handje vol publiek! Nooit gedacht die zo te spotten, echt cool! :D

Moraine LakeLake Louise en Moraine Lake, daar hadden we vooraf al veel over gelezen en tijdens onze trip al wat over gehoord. Lake Louise was mooi maar zo toeristisch.. :-S We doen er ook aan mee maar voor 't perfecte plaatje.. een beetje te druk. Een stelletje in Whistler gaf eerder al aan Moraine Lake mooier te vinden, wij kunnen niets anders zeggen... het IS mooier en ook de omgeving! En het is ook veel leuker als je een weg omhoog kunt klauteren ;-) (meer voor Jan dan voor Nancy :P) 'T zonnetje deed het rond een uur of 7 's avonds nog goed! Dat maakt 't maken van een mooie foto ook niet moeilijk, de kleur van het water licht nog mooier op dan 't al doet.

Na Moraine Lake onderweg nog een paar grondeekhoorntjes gezien (eerst gehoord, piep piep piep) al zijn ze niet zo bijzonder meer hoor, zitten er hier genoeg ;-) Als je wat lekkers hebt schuift ie wel aan..

Verblijf is top! Tenminste, dat zegt ons gevoel haha. Soms hoef je niet eens alles te gezien te hebben.. maar goed, wie weet komen we er nog op terug... 2 daagjes Banff... :-)

1. Kim:
    10 juli 2018
    Echt super gaaf!!! Mooie foto’s ook zeg!! Gaan jullie in Banff naar de zwafelgrotten.....moet je doen,...is leuk :P
  2. Sandra lens:
    10 juli 2018
    Super mooie foto’s nog veel plezier samen 😘
  3. Nancy:
    11 juli 2018
    @kim.. Thanks!! Nee die hebben we overgeslagen, hebben voor wat anders gekozen.. dit verhaal volgt nog ;-) hihihi

@Sandra.. Dank je!!
  4. Jos:
    12 juli 2018
    Ontzettend gaaf, hebben jullie die beer (en die mini’s) zelf vastgelegd (op foto :p) en van zo dichtbij gezien? Te gekke foto’s!!
  5. Nancy:
    12 juli 2018
    Jazeker dat we die zelf hebben gemaakt :D thanks!