Dag 7 Clearwater - Jasper

7 juli 2018 - Blue River, Canada

Daar zijn we weer...   Bijna een week onderweg en aardig gewend geraakt aan het zonnetje... 'S ochtends in Clearwater nogmaals de weersverwachting gecheckt..we zagen de bui al hangen, letterlijk en figuurlijk :-(

We hadden onderweg naar Jasper de Blue river safari boottocht die bekend staat als de safari om beren te spotten. En ja...we zijn niet voor de eekhoorntjes deze kant in gekomen. Weg gaan zonder een beer te hebben gezien..not gonna happen!

Zwarte beer 2 cubs

Ik denk dat onze gebeden zijn verhoord.. de kajaktocht waar we meteen in hebben kunnen stappen vertrok met een mooie opklaring!  We hadden al wat mooie foto's gemaakt van het uitzicht en hadden het vizier allemaal op scherp.. en jawel, daar zagen we moeder beer met 2 cubs!!  Veilig vanuit het bootje onze eerste zwarte beren gespot...jeeej! Het bleek achteraf nog een bijzonder samenspel.. moeder beer neemt haar jongen uit bescherming zelden mee op pad. Super cool en very lucky!

Onderweg nog een tussenstop gemaakt bij Mount Robson en de Overlander Falls, ook dit was heel mooi. Aangekomen in Jasper kon de klok een uurtje vooruit. Heel toeristisch.. maar wel gezellig! Prima locatie, ook hier weer omgeven door mooie gebergtes ;-) De daagjes zullen wel omvliegen!

Plannen voor morgen zijn al aardig uitgestippeld, weer een lange maar mooie dag!