Dag 10 Banff

10 juli 2018 - Banff National Park, Canada

We hebben goed geslapen, lekker opgestaan en een keer rustig aan gedaan.. Jan kreeg ontbijt op bed! (Jan: Dankjewel schatje, de muffin en het haags bakje hebben me goed gedaan :-) )

Jan heeft ergens een deel van zijn hersencellen achtergelaten want tot minstens 5x toe loopt ie de badkamer in om naar de koelkast te gaan (deze staat gewoon in de kamer) en dat alleen al op 1 ochtendje en dit deed hij gisteren ook al een paar keer :P hahaha. Maar goed de spulletjes zijn gepakt, de wandelschoenen gestrikt en flink gesprayed..die muggen zijn zooo vervelend!

Selfie @ the fallsWe hadden besloten om over de Bow Valley Parkway te gaan, diverse stops en een grote kans op wildlife. We wilde in ieder geval zeker Johnston Canyon doen! Na een paar kleine stops kwamen we hier dan eindelijk, zin in! Op naar de lower falls, dit was best een pittige wandeling veel steigende en dalende paden, eenmaal daar aangekomen was dit niet wat we op internet hadden gezien... Dan zullen we naar de upper falls moeten, dit was alleen een paar km verder... Het was een hele kluif om er te komen (vooral voor Nancy met haar heupen) maaaaar het was echt de moeite waard om het te doen! Je moet je alleen wel beter voorbereiden... t was een stukje langer en zwaarder lopen dan we vooraf dachten. Dus we hadden ons water en de lunch in de auto laten liggen :-S niet handig..
Eenmaal terug bij de auto was het inmiddels al half 4. We besloten om niet meer verder te rijden maar terug te gaan naar ons verblijf. Op de heenweg geen wildlife gespot op een aantal grondeekhoorntjes (wel met baby's) na dus de hoop om op de terugweg toch wel weer wat te zien. Nog geen paar minuten verder stonden er 2 auto's stil op de weg.. even zoeken waar ze naar keken.. en jaaa weer een zwartebeer, blijft gaaf om te zien!!

welkomstcomiteAan gekomen in het verblijf eerst begroet door het welkomstcomité en daarna even onze rust gepakt.Nancy op bed geploft en meteen in slaap gevallen.. Daarna wat gegeten in het restaurantje van het hotel, een wasje aangezet en Jan is gaan sporten. Daarna samen even lekker ontspannen in de Banff Upper Hotsprings. Hopelijk doet dit de spiertjes goed!

De dag is weer voorbij gevlogen, deze keer wel wat vroeger klaar op de dag, dus genoeg tijd om ons verslagje te typen en nog even alle reacties te lezen.. we vinden het super leuk dat jullie onze vakantie volgen en zo enthousiast reageren, thanks!! :-D

Morgen vertrekken we weer en rijden dan door naar Revelstoke, een ritje van 3,5 uur zonder de geplande tussenstops... wordt een lange rit maar vast en zeker amaaaaaazing!! (zoals de canadezen dat hier zo over de top kunnen zeggen)

1. Nina:
    11 juli 2018
    Wauw!! Wat een verhalen en foto's. Geniet nog intens van jullie vakantie daar.