Dag 5 Whistler - Kamloops

5 juli 2018 - Whistler, Canada

Dag 5 - Deze keer een uurtje later wakker geworden, das mooi meegenomen..uiteraard wel weer vroeg uit de veren om als eerste aan te schuiven bij het ontbijt.

Gister al besloten fietsen te huren..dat is de beste manier om de nabij gelegen omgeving te verkennen en misschien wel een beer te spotten.. We zagen een geschrokken vrouwtje met een fiets, het bleek dat ze gevallen was doordat dat ze schrok van een overstekende beer. Ze waarschuwde ons en we waren extra alert. Jan was overtuigd diezelfde beer te hebben gezien hoog tussen de bomen, maar goed..we zijn het erover eens dat daar dan een foto bij hoort.. nog maar even wachten dan :p Ook vandaag was het weer lekker weer (23+ graden), zeker op de fiets in de hoogste versnelling! Na een uur of 3 trappen was het wel ff genoeg.

Pro Bikers ;-)

Nancy had s ochtends al alle koffers gepakt toen ik ff naar het toilet moest. (Jan: Ik maak het nog wel goed ;-) )  Terug naar het verblijf lopen was na die lekkere fietstocht nog effe pittig, maar goed... ondanks die luxe bolide met 300 km (4 uur) voor de boeg was die wandeling eigenlijk achteraf nog een peulenschilletje. Onderweg naar 'shithole' Kamloops waren we weer omringd door bergen en mooie rivieren.. toch kon niets van dat moois ook maar een beetje tippen aan de bergen van gisteren. Het was kwik liep goed op onderweg zo was het in een keer 34 graden.

Aangekomen in Kamloops, prima verblijf voor een nachtje..morgenochtend weer vroeg onderweg!