Dag 16-17 Bye Canada

18 juli 2018 - Eindhoven, Nederland

Zware koffer hoor

De koffers zijn gepakt, vol met mooie herinneringen!!Rugzakje ook al zo zwaar

Wat was Canada een mooie ervaring! Samen op rondreis, geboekt bij Gocanada! We zijn gisteren na een lange reis weer heel thuisgekomen :-) Klokje rond om snel weer in het 'normale' ritme te komen.

Canada is...
Groots! Groots in alles...veel groen, mooie gebergtes..vooral de plaatjes met de besneeuwde toppen en de gletsjers zijn waanzinnig mooi! Wat je aan foto's in de bladen ziet..je hoeft er geen fotobewerking op los te laten!
En niet te vergeten, de mooiste Lakes..en natuurlijk de watervallen! Je komt ogen te kort!
Je hebt de nationale parken, zoals Jasper en Banff.. hoe het voor ons was..., het is allemaal terug te lezen in het bijna complete reisverslag :-) Vergeet van te voren geen Discovery pass aan te schaffen om in de nationale parken te kunnen (voordelig wanneer je meerdere dagen en meerdere nationale parken doet)! Als je een beetje geluk hebt kun je de pas op marktplaats voor een zacht prijsje aanschaffen (let op de datum en dat er geen handtekening op staat) Nieuw aanschaffen kan ook natuurlijk, maar het scheelt je een hoop!

Canada kan prijzig zijn, maar als je je best een beetje doet en je verdiept in waar je het goedkoopste uit bent.. Is het de moeite waard!

Wij hebben het westen gedaan en de duisternis viel pas rond een uur of 10.. Dat is fijn, want zo kun je in alle rust je dagje doornemen, plannetjes maken voor de volgende dag, een lolletje trappen, souvenirtje scoren en natuurlijk een reisverslagje maken ;-)

Ontbijtje zelf regelen viel een beetje tegen, we hadden helaas maar bij 4 verblijven (7)ontbijtjes inbegrepen.. dus dat gaan we bij volgende boekingen anders regelen. Je hebt gewoon een goed ontbijt nodig om de dag door te komen en t was, als t er niet bij zat, te veel improviseren, eenzijdig en prijzig!
We hebben een b&b gehad in Osoyoos, dat was ons heel goed bevallen.. als je t een beetje treft kun je ook nog ervaringen delen met andere vakantiegangers..kei leuk!

Wij hebben een auto gehuurd, dat was een prima auto, een automaat.. volgens mij best een vanzelfsprekenheid daar. Dat was hier dus wel weer even wennen, zeker door wat vermoeidheid na de lange reis..

Alle autowegen zijn prima... en is het nog niet prima, dan maken ze er wel werk van! Zo kan het best s een keer lang wachten zijn... maar goed, uiteindelijk heeft iedereen dr mee te kampen.
De max. snelheid ligt een stuk lager dan hier, dus in die zin ook goed te doen.. met uitzondering van Vancouver, maar goed..daar is een logische verklaring voor.

Fiets huren is een aanrader..als je al wat km in de benen hebt, dan is het ook wel lekker om wat heuveltjes af te kunnen gaan! Oke, eerst natuurlijk die heuveltjes op, maar heuveltje af is zooo lekker! Zeker bij warmere dagen als je het strand, het zwembad of 1 van de hotsprings niet op kunt zoeken.

Mocht je in Whistler verblijven.. daar heb je verschillende leuke biketrails!
In Vancouver hebben we ook een fiets gehuurd!
Zo hebben we die dag nog veel moois van Vancouver kunnen zien! Waren we blij mee, want je hebt in Vancouver ook een darkside.. tis best schrikken als je zoiets nog niet eerder hebt gezien (en dat is dan je eerste ervaring met de stad)

View vanuit het vliegtuigHeel veel mooie, ook grote, watervallen zijn goed bereikbaar (ook voor mensen die wat minder te been zijn) en dat geldt ook voor de mooie turquoise kleurige lakes!  (ook mooi vanuit het vliegtuig!) Vooral Lake Louise, Emerald Lake, Moriane Lake en Bow Lake.. wij vonden Moraine lake het mooist, das denk ik niet eens een kwestie van smaak ;-)
Het is zo toeristisch bij Lake Louise..dat kan t moment zijn geweest, in die zin wat jammer.. de drukte daar. Bussen met chinezen.. t zijn er veel!

In Jasper en Banff maak je de meeste kans op t spotten van beren! Zo hebben ook wij daar wat beren gezien :-)

Je hebt natuurlijk ook excursies! Neem aan dat je van te voren even kijkt hoe het staat aangeschreven.. bij ons waren de excursies al geboekt. Iedere excursie is de moeite waard geweest! Veel moois gezien, al komt er ook een portie geluk bij kijken..

We hebben prima weer gehad de afgelopen 16 dagen.. Veel zon, weinig regen, alleen in Osoyoos was t met 37 graden erggg hot!

We zijn super blij met onze ervaring! Klein smetje is wat schade aan de auto, maar dat is ook alles...dat komt wel goed.
Verder ist allemaal goed gegaan! Nu nog even lekker nagenieten! :-)

Alle lezers, bedankt voor jullie aandacht!
Misschien tot over een tijdje bij een nieuwe bestemming ;-)